Hemmagjord müsli
Publicerat den

 
Har ju varit hemma igår och idag. Passade då på att fixa till en egen müsli. Inte alls svårt!
 
Jag hade:
  • 5 dl havregry
  • 2 dl cashewnötter
  • 2dl hasselnötter
  • 2 dl valnötter
  • lite honung
  • lite kokosolja
  • 1 dl kokosflingor
  • 1/3 dl linfrön
  • Lite kardemumma
Blandade allt och la ut på en plåt. Hade i ugnen på 160 grader i 20-30 min. Sen stängde jag bara av ugnen och lät de stå på eftervärmen och sen även hela natten.
Blev jättegott! Jag skulle även haft gojibär & russin men mamma gillar inte det så jag häller bara på det efteråt.
Jag brukar äta det med kvarg mixat med hallon, supergott!
 
Sen kan du ju göra den precis som du vill! Jag skulle haft mandlar men de var slut då jag fått en dille på mandelmjölk och gör det hela tiden.



Marja - Baka Sockerfritt

Perfekt att göra sin egen! Låter gott och hälsosamt :)



URL: http://bakasockerfritt.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?